čtvrtek 3. května 2012

P3: Počítačový čtvrtek - Den 124.

Rodiče si pořídili nový noťas. Stroj ucházející, ovšem obsahující Linux Linpus. Hrozná to věc - alespoň pro mě. Pro rodiče by to také nebylo, bo to na mě mluvilo anglicky a protože jsem nikde nenašla nic jako nastavení, bylo o jeho osudu rozhodnuto. Po menším boji bylo do stroje vpraveno Ubuntu 12.04. Po zhrození se nad jeho vzhledem (kdo vymyslel Launcher?!) jsem se odhodlala k razantnímu kroku a toto Ubuntu jsem vpravila i do svého noťasu (systém jsem přeinstalovávala po 2 letech - stále jsem v něm měla verzi 10.04). Po instalaci jsem rozchodila vše co bylo potřeba a chystala se nainstalovat Gimp. Jaké bylo mé překvapení, když najednou nic instalovat nešlo. No nic. Ráno moudřejší večera, v PC nic krom systému není, ráno vše přeinstaluji a bude. To bylo ve středu. Ve čtvrtek ráno jsem opravdu systém přeinstalovala a hned při prvním spuštění mě čekalo překvapení v podobě systému v angličtině - den předtím se ze stejného CD 2x nainstaloval česky. Chyba s nemožností instalace trvala. Znovu jsem stroj přeinstalovala. Opět anglický systém a chyba při další instalaci souborů. To už byl čas jít do práce, ovšem s né moc provozuschopným notebookem (na kterém v práci pracuji). Zde jsem učinila poslední pokus - stáhla si verzi Ubuntu předcházející (11.10), s tím, že po instalaci přejdu na nejnovější verzi. Jak jsem si usmyslela, tak jsem učinila, ovšem i ve verzi 11.10 mi to hlásilo stejnou chybu. Po několika hodinovém hledání na netu, zkoušení různých příkazů v terminálu se mi nejprve povedlo zprovoznit připojení se na všechny webové stránky (to jsem ani nezmiňovala - některé webové stránky mi byly zapovězeny, podle netu asi díky protokolu ipv6 - netuším co to je) a pak jsem konečně na nějakém anglickém fóru objevila 2 kouzelné příkazy, po jejichž zadání terminál usilovně cca půl hodiny pracoval a pak mě nechalo Ubuntu instalovat nové programy a dokonce se nechalo přemluvit k tomu, aby na mě mluvilo česky! Z práce jsem toho ovšem ten den moc neudělala, vše jsem doháněla v pátek.
A tak alespoň pracovní foto - společný balkón s dalším barákem má tu nevýhodu, že se dovnitř koukají nezvané oči. Pavel to ovšem vyřešil po svém, dbal při tom i na jejich rozvoj, ať mají co číst.



2 komentáře:

  1. Já doma bojuji s připojením na net z Kubuntu instalovaném přes wubi na widlích. Vždycky si na to vzpomenu, když je potřeba dělat něco do školy, takže jsem s tím nepohla... Soucítím.

    OdpovědětVymazat
  2. Naštěstí zatím vše funguje, takže už se začínám v noťasu i zabydlovat a přetahávám do něj první složky a dokumenty. Jen doufám, že zase nějakou aktualizací si do něj nestáhnu něco, co mi tu práci zkomplikuje. Ta tvoje kombinace zní ještě děsivě a šíleněji než můj instalační maratón:-)

    OdpovědětVymazat