úterý 8. ledna 2013

P4: Ufffff - Den 8.

Ufff. To byl zase den. Takové emoční výkyvy, to jsem dost dlouho nezažila. A nakonec jsem to dnes v práci psychicky neustála a i to ořvala, protože to se fakt už nedalo. Víc takových dní, tak tuhle práci asi nedělám... No ale popořadě. Nejdříve klídek a pohoda, dost práce v kontaktní, nějaké to povídání a prolistování čerstvým BRAVEM a Bravo Girl (odborná literatura je odborná literatura). Pak na mě jedno z dětí vybalilo svůj životní příběh a já nestíhala vše pochopit (dnes prostě uzrál čas se svěřit). Zase někdo, kdo k nám má opravdu důvod chodit. A pak přišla naše stará známá partička a my jeli nahoru a dolů. Chvíli klídek, chvíli peklo. Husté testování hranic, kdy zkouší co se dá. Nic nezničí, nikomu neublíží, ale vytrvale prudí a upoutávají na sebe pozornost. Pokud se věnujeme jen jim, fungují,  jakmile přijde někdo další, zvýší intenzitu svého chování. Takhle zpětně to byla dobrá psychologická škola, kdy fungující jednotlivec je udupán partou a vítězí ta snaha ostatním se zalíbit (a tudíž prudit, odmlouvat, urážet, posmívat se, zkoušet co se dá atd.). Chybami se člověk učí a tak už vím, že ocenění toho, kdo funguje není dobré, protože před ostatními je to jen signál k tomu otočit své chování o 180 stupňů. Po skoro 2 hodinách se nám je za mnoha anglických a romských nadávek (to samé nám česky do očí neřeknou) "povedlo" dostat do chodby a zamknout klub. Pak už jen nekonečných 10 minut do konce, než odešly ostatní děti a pak panák na uklidnění a dlouhé rozebírání situace. Bylo to dnes poprvé, co prudili tak dlouho v kuse. Chybí mi tam nějaký logický spouštěč, to vědomí, že je to jen tak, je hodně těžké. A uvědomění toho, bylo momentem, kdy jsem to dnes neustála. Jinak jsme to zvládly. Jen nás to tedy vysálo neuvěřitelně, tak řešíme co dál. Až hlavy vychladnou, musíme vše znovu rozebrat a vyvodit z toho kroky co a jak.







3 komentáře:

  1. Jani je mi moc líto,že dnešní den patřil k náročným,ale vidím,že je načase napsat pár řádek...Cítím z Tvého psaní,že jsi unavená.Věřím Ti,taky bych byla.Vidím,že bez Boží pomoci a posily to už nepůjde.Hrozí Vám všem vyhoření a to by byla škoda.Doporučuju oslovit Pána Boha a poprosit Ho o pomoc.Věřím,že Ti pomůže.Netuším jak,ale to není podstatné,důležité je Ho oslovit-modlit se svými vlastními slovy.(modlitba je rozhovor :o) .Zkus to,hmm :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Miško, děkuji za podporu, ano jsme unavené, ale sama za sebe musím říct, že se to vztahuje jen k tomu, že nevím, jak danou situaci řešit. Jinak 14denní volno přes Vánoce pomohlo a zase mě baví nejen si hrát a povídat, ale dělat i tu úřednickou práci s dětmi, která k tomu patří. Za to jsem moc ráda. Nejhorší ale na tom celém je, že prostě nevím, jak z toho prudícího kruhu vystoupit. Proto chci s klidnou hlavou mít dostatek času na to si vše projít ještě jednou, říct si co a jak a v klidu se zamyslet nad tím jak s tím dál. Vím, že to ustojíme, podobných situací jsme už zažily mraky, jen tedy tato byla zatím asi nejvytrvalejší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto,že nevíš jak s toho ven jsem psala tu radu výš...A bát se fakt nemusíš,ani připadat trapně :o). Víc do Tebe hustit nebudu,máš svou hlavu,rozum a svobodnou vůli :-) .

      Vymazat