středa 30. ledna 2013

P4: Dočtený - Den 30.

Čtu. Ráda a často. Musí se mi ale chtít. Většinou hltám tzv. brakovou literaturu - románky, detektivky, ... Prostě knihy nad kterými se nemusí moc přemýšlet a je to ideální oddechové čtení do autobusu. Ježíšek mi ale přinesl Tygřici. A tak teď 3 dny jsem četla nejen cestou do a z práce, ale i doma, což už jsem dlouho nedělala. A když jsem nečetla, tak o knížce dlouze přemýšlela. Dneska jsem jí dočetla a líbila se mi. Moc. Což je dost masochismus, protože je to knížka tak trochu z oboru. Ale já jsem kouzlu těchto knížek propadla už na VOŠce, kdy jsem naprosto fascinovaně zhltala knihu Dítě zvané TO. Autobiografický román o týrání malého chlapce. Přečíst si takovouto knihu je stokrát lepší než jen studovat popisy jevů z učebnice. Kniha má navíc i 2 pokračování (Ztracený chlapec a Člověk jménem Dave) čímž popisuje, jak si člověk následky týrání nese sebou celý život. Kniha Dítě zvané TO byla asi to nejsyrovější, co jsem zatím četla a odstartovala vyhledávání a čtení dalších knih z mého oboru. Přečetla jsem jich spoustu a týkaly se různých problematik od braní drog přes sexuální zneužívání až po anorexii. Tento čtecí maratón se postupně vytrácel s tím, jak jsem v oboru stále více a více pracovala. Né, že bych tam řešila tyto témata, ale často zažívám situace o kterých musím přemýšlet i mimo pracovní dobu a tak nad knihou chci vypnout a odpočinout si.
Před 2 lety jsem ale dostala knihu Spratek, která pojednává o holčičce Sheile, která se dostane do třídy pro děti s poruchami chování. Kniha to byla zase trochu jiná popisující pedagogickou a terapeutickou práci se zanedbávaným dítětem. Před Vánoci jsem při psaní dopisu Ježíškovi objevila, že kniha má pokračování a já tak dnes dočetla Tygřici, kde je osud Sheily zmapován po jejím odchodu ze speciální třídy až do dospělosti. A stejně jako u série Dava Pelzera jsem byla fascinována tím, jak si člověk následky událostí, které se mu přihodí v dětství, sebou nese celý život a ovlivňují jeho chování a jednání, aniž by si to uvědomoval. A pochopit to je hodně těžké.



Žádné komentáře:

Okomentovat