neděle 15. září 2013

P4: Krkový - Den 258.

Ráno vstáváme podle plánu a přemisťujeme se na parkoviště Národního parku Krka. Kupujeme vstupenky a jedeme prvním autobusem, který vozí turisty od vstupu Lozovac dolů do areálu parku. Dolní část parku tak procházíme mezi prvními, ale protože autobusy s celými zájezdy jezdí dolů přímo, je už zde poměrně plno. Nechci vědět, jak to tu vypadá v sezóně.

Národní park Krka byl vyhlášen v roce 1985 a jedná se o část řeky Krky od Kninu po Skradin, která je proslulá svými vodopády. Nejznámější je Skradinsky Buk, který je hlavní atrakcí parku a kolem kterého ze všech stran vede návštěvnický okruh - spolu s prohlídkou mlýnů, zdejší přírody atd. Další části parku jsou pak přístupné lodními výlety z hlavní části parku.

My jsme si po prohlídce okruhu kolem vodopádu Skradinsky Buk zakoupili lodní výlet na ostrůvek Visovac, kde se nachází klášter. Výlet i s půl hodinovou prohlídkou ostrůvku trval 2 hodiny. Další výlety jsou delší, na ně nám bohužel již nezbýval čas. I tak jsme v Krka strávili příjemných a hezkých 6 hodin.

Po návratu lodí z Visovace do hlavní části parku, jsme se nechali vyvést autobusem zase ke vstupu a pokračovali jsme v další cestě. K našemu cíli - městečku Živogošce nám zbývalo ještě více než 200 km. Po příjezdu jsme se ubytovali, zjistili, že vše odpovídá informacím z internetu a po zbytek večera se kochali nádherným výhledem z balkónu apartmánu.

Informace o parku jsou ze stránek chorvatsko.cz