úterý 24. ledna 2012

P3: Mise splněna - Den 24.

To je tak, když večer vám přijde mail o tom, že v březnu bude v Praze hrát Nohavica a že předprodej začíná druhý den (ještě, že mi ty novinky z jeho webových stránek chodí) a hned jsou plány na ráno jasné. Od půl deváté stojím před Hybernií a čekám až otevře pokladna. Vzhledem k tomu, že informace o předprodeji byli zveřejněny opravdu s minimálním předstihem, jsem suverénně první a v devět, když otevírají pokladnu, je nás ve frontě asi 10. Jaké je ale naše překvapení, když paní sice pokladnu otevře, ale  s tím, že Nohavicu ještě nemá v systému a neví, kdy jí ho tam dají (někdy během dopoledne). Neví taky, kolik bude stát. Naší frontu dost nechápe, lístků na oba koncerty je přece 2 tisíce! (víme, ale, že lístky na 3 koncerty do Lucerny zmizely minule během jednoho odpoledne). Po dvaceti minutách se konečně v systému objevuje a já kupuji 6 lístků po 700 Kč a hurrá do Jahody. Nohavica rozhodně už není jen obyčejným folkařem a dost z toho těží. Lístky v cenové relaci 600, 700 a 800 Kč nejsou nic levného, na koncert chodějí i lidé, kteří by na jiného folkaře nešli ani omylem, ale pořád si říkám, že to za to stojí. A protože to bude zase minimálně na další 3 roky jediná příležitost ho vidět naživo, tak si tuto hudební radost dopřejeme hned 2x. Honza ještě v poledne úspěšně vystál frontu do Divadla bez zábradlí. I zde za 700 Kč. Holt ví, že i tak se vyprodá. I když překvapivě lístky např. do Hybernie stále jsou (teda sem tam jeden).

7 komentářů:

  1. Tak to jsem prošvihla. I když 700 je fakt hodně. Kdyby jste se chystali na nějaký zajímavý koncert, tak někdy napiš, třeba bych se připojila:-) Od září jsem na žádném folku nebyla :-( Kač.

    OdpovědětVymazat
  2. Stejně jako Kačenka - ani jsem nevěděla, že nějaký koncert bude... Ale 700 je moc. Nohavicu mám ráda, tohle ovšem nechápu.

    OdpovědětVymazat
  3. Ví, že se prodá, proto cenu nadsazuje, navíc jsme Praha. Nesouhlasím s tím, peněz má dost, ale zase v tomhle jdu prostě s davem - chci ho vidět a bojovat o lístky na koncerty mimo Prahu nepřichází v časové a jiné možnosti (a i tam je to kolem 500). Lepší to nebude, 80. léta v tomhle nevrátíme. Takže prostě jsme investovali penízky od Ježíška, bude to takový vánočně jarní dárek. Jen doufám, že aspoň kvalitně za ty prachy bude stát. Problém je, že mám pocit, že lístky na kulturu lezou výš a výš obecně, za Dobeše jsme platili teď 390 Kč za jeden, takže když srovnám jeho popularitu s popularitou Nohavici a 700 Kč... Asi se to nezmění, což Nohavica dobře ví. Nebo třeba cena lístků do kina, to je šílené, tam jsme nebyli tak 2 roky, činohra - kolem 400 Kč, muzikály 600 - 800..., ceny knížek... Nějak mě nenapadá, jak z tohoto kolotoče šílených cen ven, pokud nezvolím variantu sedět doma nebo chodit na začínající umělce, což by se dalo, ale zase, chci slyšet své oblíbence...

    OdpovědětVymazat
  4. A ještě k tomu, info o tom, že se konají koncerty šlo naprosto mimo média, jen mezi fanoušky Nohavici na FB a přes novinky na Nohavicových webových stránkách, i přes nulovou zmínku v médiích, jsou k dnešnímu dni např. 2000 lístků do Hybernie vyprodaných, předpokládám, že zbytek koncertů je na tom podobně nebo brzo bude, předprodeje začínají různě, do SaSaZu ještě lístky jsou. A to i za ty ceny, co tomu dal...

    OdpovědětVymazat
  5. pro Kačenku: v nejbližší i širší době plánujeme - pokud teda nakonec seženeme lístky:
    4.4. Redl, Samson, Janoušek - http://www.livingstone.cz/vystavy-a-promitani/kalendar-akci/vlasta-redl-jaroslav-samson-lenk-slavek-janousek-pisnickari-my-tri-a-ja/
    24. 4. Hop Trop KD Gong
    17. 5. Plíhal KD Gong
    Je to taková naše klasika, tak kdyby tě něco z toho zaujalo, dej vědět a klidně se můžeš přidat:-) Nebo, kdyby byl nápad na nějaký jiný zajímavý koncert nebo akci, sem s tím, klidně vyzkoušíme i něco jiného (pokud budemem mít čas)

    OdpovědětVymazat
  6. Jak z toho ven? Myslím, že se dá.
    Pro knížku do knihovny či do aktikvariátu, na koncert malé, méně známé skupiny, teď jsem četla, že Epy de mye měla v akropoli koncert za dvacku! Škoda, že jsem o tom nevěděla. 390 z Dobeše mi přijde také dost.
    A do divadla - no někde mají studentské slevy, ale to by vám musel koupit lístek někdo jiný, na Novou scénu se tak dá jít za 50 a místa nejsou špatná. Nebo teď mám tip na činoherní klub - na stání lístek asi za 20, a když se nenaplní celé divadlo, tak si pak stejně sednete, ale ještě jsem tam nebyla.
    O levném kinu nevím, ale musím nějaké najít, protože chci jít na Modrého tygra.
    Galerie mají čas od času volné vstupy, např. tento víkend Národní galerie, doporučuji, v její nabídce si vybere snad každý.

    Možná bych šla na ty Hoptropáky, zkusím se pozeptat i mé drahé polovičky:-)

    Kač.

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, to jistě alternativa je, ale neřeší to, že když chci na koncert Nohavici, tak jinou možnost než vysolit 700 Kč nemám. Což je asi ten můj problém - když už za kulturou, tak na to, co mě baví a zajímá. Nejsem moc ten tip, co by objevoval nové, dosud neobjevené a tudíž zatím levné. Takže když už takhle jednou za čas někam vyrazím, tak musím počítat s tím, že to bude drahé. Ale díky za tip na Novou scénu a na ten Činoherní klub, zkusím se na to podívat:-)

    OdpovědětVymazat